پیام خراسان

آخرين مطالب

چهارمین مرکز سراج دانشگاه علوم پزشکی مشهد افتتاح شد علمي

چهارمین مرکز سراج دانشگاه علوم پزشکی مشهد افتتاح شد
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - رئیس مرکز بهداشت شماره 5 مشهد از افتتاح چهارمین مرکز سراج دانشگاه علوم پزشکی مشهد در منطقه سیدی با هدف ارائه خدمات روانی و اجتماعی رایگان و پیشگیری و رفع بیماری‌های اعصاب و روان خبر داد. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، محمد مهدی ایزدپناه، در مراسم افتتاح این مرکز گفت: در دولت مردمی سیزدهم و با تلاش خستگی ناپذیر شهید آیت الله رئیسی، اقدامات بسیار خوبی در حوزه سلامت صورت پذیرفت و راه‌اندازی مراکز سراج یک نمونه از آن بود.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی افزود: در مرکز سراج سیدی خدمات روانی و اجتماعی رایگان و با هدف پیشگیری و رفع بیماری‌های اعصاب و روان ارائه می‌شود و پس از اقدامات تشخیصی مراقبت‌های پزشکی و مددکاری بیماران متناسب با نیاز آنان ارائه می‌شود.
رئیس مرکز بهداشت شماره 5 مشهد با بیان اینکه این مرکز پوشش دهنده پهنه‌های سیدی و شهرک شهید رجایی است، خاطرنشان کرد: این مناطق جزء مناطق وسیع و پرجمعیت شهر مشهد بوده و مرکز بهداشت شماره 5 مشهد توفیق خدمت‌رسانی به ساکنان این مناطق را دارد.
ایزدپناه تاکید کرد: مرکز سراج سیدی در کلینیک همین منطقه واقع شده و در این مرکز از ظرفیت تمامی متخصصان استفاده شده تا که بهترین نوع خدمت و متناسب با نیاز این افراد ارائه شود.
وی بیان کرد: مرکز بهداشت شماره 5 مشهد همواره با مجموعه‌های مختلف همکاری لازم را دارد و این مرکز در موضوع مرکز سراج منطقه سیدی هم آماده همکاری با تمامی مجموعه‌ها بوده و هست.
هشتادمین مرکز سراج کشور در مشهد راه‌اندازی شد
ندا اخروی، مدیر گروه سلامت روانی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نیز گفت: مراکز سراج از سال 1394 در سطح کشور به‌صورت آزمایشی در بردسیر آغاز به کار کرد و پس از آن 15 شهرستان استان‌های مختلف این مراکز را دایر کردند.
وی افزود: در دولت مردمی سیزدهم و با تاکید ویژه شهید آیت الله رئیسی توسعه مراکز سراج در دستور کار قرار گرفت و گام نخست آن برنامه افتتاح 100 مرکز سراج در سطح کشور بود که امروز هشتادمین مرکز آن در مشهد راه‌اندازی شد و در شهر امام هشتم(ع) راه‌اندازی 4 مرکز در دستور کار قرار گرفت که امروز آخرین مورد آن بود، مراکزی که در مناطق خواجه‌ربیع، توس، وحدت و سیدی بوده است و تاکنون 479 بیمار به این مراکز مراجعه کردند و بالغ بر 600 خدمت به آنها ارائه شده که از این تعداد 234 نفر از آنها موارد ارجاعی به بیمارستانی بودند.
وی تصریح کرد: بحران کرونا مشکل دیگری بود که در حوزه اختلالات روانپزشکی تاثیرگذار بود که این موضوع با مشاوره‌های مشاوران باید برطرف شود؛ همچنین معتقدیم که باید غربالگری سلامت روان هم به‌خوبی انجام شود و بیماران بستری در بیمارستان‌های روانپزشکی هم پس از ترخیص به مراکز سراج معرفی شوند تا که این افراد تا زمان رسیدن به وضعیت ایده‌آل روند ادامه درمان خود را زیر نظر این مراکز بگذرانند، حتی اگر برای بیمار امکان حضور در مرکز سراج نبود، پزشکان این مرکز در منزل آن فرد حاضر می‌شوند و خدمت موردنظر را ارائه خواهند داد.
اخروی با اشاره به اینکه ویژگی بارز مرکز سراج سیدی در قرار گرفتن این مرکز در یک مجموعه درمانی بوده است، بیان کرد: مراجعه کنندگان به مرکز سراج سیدی همزمان از خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌مند می‌شوند، البته در این مرکز موارد مراجعه مستقیم پذیرش نمی‌شوند و افراد مراجعه کننده موارد ارجاعی از بیمارستان روانپزشکی، مرکز خدمات جامع سلامت، بهزیستی، آموزش و پرورش و دیگر مجموعه‌ها هستند.
جلوگیری از بازگشت مجدد بیماران حوزه روانپزشکی به بیمارستان
همچنین علی اکبری، رئیس بیمارستان ابن سینا نیز گفت: راه‌اندازی مراکز سراج یکی از اقدامات موثر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت مردمی سیزدهم بود، مراکزی که نقش بسیار موثری در جلوگیری از اشغال بی‌مورد تخت‌های بیمارستانی در حوزه روانپزشکی داشتند و باید در اینجا نام و یاد شهید جمهور، آیت الله رئیسی را که به‌طور ویژه پیگیر افزایش تعداد این مراکز بود گرامی بداریم.
وی افزود: در مراکز سراج ضمن بررسی وضعیت و فالوآپ بیماران، کارهای موثری در مسیر تکمیل خدمات موردنیاز موارد ارجاعی از بیمارستان تا در زمان بهبودی کامل، پیشگیری از عود بیماری و ارائه خدمات مددکاری صورت پذیرفته است، ضمن اینکه از بازگشت مجدد این افراد به بیمارستان هم جلوگیری کرده است.
رئیس بیمارستان ابن سینا با ذکر این نکته که یکی از مشکلات سال‌های قبل رها شدن بیماران روانپزشکی پس از بهبودی نسبی و ترخیص از بیمارستان بود، تاکید کرد: این افراد از خدمات مورد نیاز پس از ترخیص بهره‌مند نبودند و با شکل‌گیری مراکز سراج این دغدغه هم برطرف شد.
اکبری تصریح کرد: موارد ترخیصی از بیمارستان ابن سینا با هماهنگی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مراکز سراج ارجاع می‌شوند تا که این گروه از بیماران ادامه روند درمان خود را در این مراکز دنبال کنند.
وی خاطرنشان کرد: در بیمارستان ابن سینا خدمات روانپزشکی سرپایی و بستری به تمامی گروه‌های سنی ارائه می‌شود و در این مرکز درمانی بخش تخصصی روانپزشکی اطفال هم فعال است و به این گروه از بیماران خدمات تخصصی با حضور روانپزشکان اطفال ارائه می‌شود.
انتهای پیام/282

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/683356/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معاون وزیر آموزش و پرورش:سرانه ورزشی دانش آموزان خراسان رضوی به یک مترمربع افزایش یافت

آمریکا و انگلیس سه بار به مرکز یمن حمله کردند

قوچان‌نژاد: پیاتزا در تیم ملی والیبال ایران اقتدار دارد/ خلا معروف هنوز پر نشده است

موج جدید اعتراضات پرستاران این بار در قم و کاشان

حاشیه شهر بیرجند محروم از سرانه فضای آموزشی!

حسن آبادی:بیش از 1500 مرقع از دورۀ تیموری تا دورۀ معاصر در کتابخانۀ آستان قدس است/ محبوب:اسناد موجود در آستان قدس بیشتر اجتماعی و اقتصادی است تا سیاسی

آتش بی‌احتیاطی گردشگران در غرب گیلان مهار شد

تکنولوژی دانش‌بنیانی برای مقابله با آتش‌سوزی در جنگل‌ها/ پروژه جنگل‌زایی «RFID» کلید خورد

آنچلوتی: تنها یک بار سیگار کشیده‌ام، اما بعد از آن عکس خانه‌ام پر از سیگار شده است!

شناسایی و دستگیری اعضای باند قاچاق سازمان یافته سوخت در خراسان جنوبی

افزایش قابل توجه زائران در مراکز اسکان موقت و اضطراری شهرداری مشهد

سرانه ورزشی دانش آموزان خراسان رضوی به یک مترمربع افزایش یافت

قطع آب شرب بجستانی‌ها، برای جلوگیری از تخریب ریل راه آهن بود

«نقد ترجمه در ایران» به چاپ چهارم رسید

خدمات رسانی اردوی جهادی افغانستانی در مشهد

سعید شریعتی: در روزهای آغاز اعتراضات 96 جوانان ستاد کدام چهره در مشهد جلسه برگزار می‌کردند؟/سخنان نبویان از استناد انداختن دستگاه‌های امنیتی است

نمایش رزمی فرهنگی حدیث پایداری در تربت‌حیدریه+فیلم

(ویدئو) بعد از گریه این بار خنده امیر مقاره خواننده «ماکان بند» اشک همه را درآورد!

سومین سالگرد درگذشت «حاج‌حیدر رحیم‌پور ازغدی» در مشهد برگزار شد

92 محله تهران بازار میوه و تره‌بار ندارد

تبعات درگیری با ایران فاجعه‌بار است

کلاهبرداری یک میلیارد ریالی از طریق لینک جعلی ثنا در سبزوار

بار دیگر تظاهرات علیه نتانیاهو به خشونت کشیده شد/ بازداشت شماری از معترضان

این زن افغان با به دنیا آوردن نوزادی 4 پا همه را حیرت‌زده کرد!

کاظمی: امروز با دانش آموزانی مواجهیم که فاصله زیادی با انتظار سند تحول بنیادین دارند

تشکیل 46 پرونده تخلف برای واحد‌های صنفی حاجی آباد

سه عنوان پهلوانان جوان خراسان شمالی در مسابقات قهرمانی کشور

درخشش اسب‌های خراسان شمالی در آق قلا

کسب رتبه نخست جشنواره هنرجوی برتر توسط هنرجوی خراسان شمالی

پایان فعالیت تابستانی استخر روباز پارک ملت مشهد

پایان فعالیت تابستانی استخر روباز پارک ملت مشهد/ 76 روز فعالیت شاد برای شهروندان مشهدی

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور خبر داد؛ صنعتی سازی 70 مدرسه در استان خراسان رضوی

تحلیلگر آمریکایی: تبعات درگیری با ایران فاجعه‌بار است

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان ؛اشغال 70 درصدی کلیه ظرفیت‌های اقامتی مشهد در دهه پایانی صفر

اورژانس مشهد بیش از 14 هزار ماموریت انجام داد

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: تعاون راه حل نجات اقتصاد کشور است

برخورد 2 خودرو در مسیر تربت حیدریه- مشهد هفت مصدوم برجا گذاشت

انجام بیش از هزار ماموریت توسط اورژانس سبزوار

برنامه درسی مدارس خشک و استعدادکش هستند

وزیر آموزش و پرورش: برنامه های درسی مدارس استعدادکُش هستند

امسال فعالیت 20 نمایندگی خبرگزاری ایمنا در استان ها آغاز می شود

پیشرفت 70 درصدی 4 کیلومتر نخست پروژه محور شهداد به نهبندان

400 اثر به دبیرخانه جشنواره ملی شعر آیینی ابن حسام خوسفی ارسال شد

هزینه‌های عمره مفرده اعلام شد

مهار آتش سوزی در بیش از یک هکتار اراضی جنگلی لیسار

کلاهبرداری یک میلیارد ریالی از طریق لینک جعلی ثنا در سبزوار

خراسان رضوی دارای 15 هزار و 338 تعاونی ثبت شده‌است

موافقت اداره کل حفظ آثار برای تدفین شهدای گمنام در دانشگاه قوچان

اسکان 6 میلیون و 100 هزار نفر شب در مشهد

دنای تصادفی چندین بار خارج از ایران‌خودرو جوش‌کاری شده بود