پیام خراسان

آخرين مطالب

خنک ترین جاهای دیدنی سمنان در تابستان

خنک ترین جاهای دیدنی سمنان در تابستان
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - جاهای دیدنی سمنان در تابستان را که شاید از بهترین جاهای دیدنی ایران هستند در این مطلب به شما پیشنهاد می کنیم. سمنان استانی است که هم جاهای دیدنی و جاذبه های طبیعی و هم جاذبه های تاریخی فراوانی دارد .
به گزارش برنا؛ جاهای دیدنی سمنان که شاید از بهترین جاهای دیدنی ایران هستند را به شما پیشنهاد می کنیم.
سمنان استانی است که هم جاهای دیدنی و جاذبه های طبیعی و هم جاذبه های تاریخی فراوانی دارد . شهر به شهر این استان پر از جاذبه های گردشگری می باشد .سمنان با آب و هوای دوگانه اش همیشه بهشت گردشگرانی بوده که دوست داشته اند طبیعت خشک و سبز را یکجا کنار هم ببینند. 
اگر شما هم جزو این دسته از مسافران هستید پیشنهاد می کنم حتما در مورد جاذبه های گردشگری سمنان حتما تحقیق و بررسی کنید. ما در این مطلب سعی داریم جاهای خوش آب وهوای استان سمنان که برای سفر در تابستان دلچسب می باشد را معرفی کنیم .
1-پارک جنگلی سوکان
پارک جنگلی سوکان در جاده سمنان – دامغان واقع شده است . این پارک بزرگترین پارک جنگلی سمنان است که در آن در تمامی ساعات شبانه روز سرویس های ویژه ای برای مسافران در نطر گرفته شده . نمازخانه و مکان های خرید و سرویس های بهداشتی در این پارک در تمامی ساعات آماده خدمات رسانی به مسافران است .

پیام خراسان

2-بازار بزرگ سمنان
این بازار، در حدود 180 سال قبل، در اوایل سلطنت سلسله قاجاریه ساخته شد. بازار سمنان که به سبک معماری سنتی ایران با سقف‌های خشتی و آجری، متناسب با وضعیت آب و هوای خاص منطقه کویری ساخته شده بزرگ‌ترین مرکز خرید و فروش کالاهای تجارتی است. در گذشته، بازار عمومی شهر متشکل از راسته بازار و بازار شیخ علاءالدوله (بازار مرده‌ها) بوده است.

پیام خراسان

3-پارک آبی گوت که مال
این مجموعه در زمینی به مساحت 15000 متر مربع زیر بنا شامل هشت سیستم مستقل متفاوت طراحی و ایجاد گردیده است. از حیث زیر بنا و تجهیزات بزرگترین و مجهزترین پارک آبی سرپوشیده کشورمی باشد. مجهزترین و کاملترین سیستم های تصفیه و نگهداری آب این پارک در حال بهره برداری می باشد.

پیام خراسان

4-چشمه قلقل
چشمه قلقل در 2 کیلومتری شمال روستای دشتبو در 60 کیلومتری شمال غربی شهرستان دامغان در میان یک تنگ کوچک و سرسبز واقع شده است. آب این چشمه از انتهای شکاف 7 متری یک کوه سنگی جوشیده و خارج می‌شود و به همین مناسبت اهالی منطقه از گذشته‌های دور به آن چشمه قلقل یا قلقله می‌گویند. آب این چشمه سرد و خوشگوار می‌باشد و چون در ارتفاعات منطقه تویه دروار واقع شده، از چشم‌اندازهای طبیعی بسیار زیبایی برخوردار است. این چشمه با آبدهی 45 لیتر در ثانیه بالاترین حجم آبدهی را در مجموعه چشمه‌های منطقه تویه دروار شهرستان دامغان دارا می‌باشد.

پیام خراسان

5-عمارت چشمه علی
چشمه علی در 35 کیلومتری شمال دامغان در مسیر راه دامغان- کیاسر- ساری و در میان روستاهای آستانه و کلاته رودبار قرار دارد. این چشمه که آب شهر دامغان نیز از آن تأمین می‌شود، یکی از مناطق بسیار باصفای دامغان می‌باشد که از زمان‌های قدیم تفرجگاه فرمانروایان و سلاطین بوده است. از آنجا که ایالت قومس (استان سمنان) و شهر دامغان مورد توجه پادشاهان اولیه ایل قاجار بود، به همین جهت آغامحمدخان و فتحعلی شاه قاجار در چشمه علی دامغان ساختمان‌های زیبایی بنا کردند.

پیام خراسان

6-آبشار نسروا
آبشارهای زیبای نسروا که بخشی از هدایای الهی به طبیعت و سرزمین کهن دامغان است در 20 کیلومتری شمال شرقی شهر دیباج واقع شده اند . مسیر مناسب برای دستیابی به آبشارها بدین گونه است که پس از طی 9 کیلومتر از جاده اصلی دیباج به گلوگاه اولین جاده خاکی سمت راست خود را 12 کیلومتر طی می نمایید…

پیام خراسان

7-دره خوش آبرود
دره خوش آبرود در 23 کیلومتری روستای ده نمک قرار دارد . این به موازات دره قالیباف و با فاصله چهارکیلومتری از آن یکی از دیدنی ترین تنگه های استان سمنان است . در ساختارهای منطقه ، سازند کرج مربوط به دوران ائوسن که شامل ماسه سنگ توفی ، توف ، لایه های مارن ، گچ و شیل است .

پیام خراسان

8-جنگل ابر
جنگل ابر از جنگل‌های زیبا و خوش‌آب و هوای استان سمنان است که در 50 کیلومتری شمال شرق شاهرود و در مسیر جاده شاهرود به آزادشهر استان گلستان و در روستای ابر قرار دارد.این جنگل با 35 هزار هکتار وسعت در ادامه جنگل‌های سرسبز شمال کشور است و از آنجا که فضای این جنگل را پوششی از ابر فرا گرفته به همین دلیل این جنگل را جنگل ابر می‌نامند.

پیام خراسان

9-چشمه نگارمن
چشمه نگارمن در 5 کیلومتری شمال غرب روستای نگارمن و 23 کیلومتری شما غرب شاهرود در استان سمنان قرار دارد . صدای جوشش آب در هرگوشه از این چشمه به گوش می رسد ، جریانی سرشاراز زندگی و شادابی . آب چشمه نگار من از میان سنگهای آهکی بیرون می آید به همین دلیل سختی کمی دارد و از کیفیت خوب آشامیدنی برخوردار است .

پیام خراسان

10-آبشار اوبن
آبشار اوبن یکی از زیباترین و بکرترین آبشارهای ایران، که در عمق جنگل های دودانگه واقع شده است. منطقه ی دودانگه در حدود 65 کیلومتری ساری قرار دارد و منطقه ای است کوهستانی و جنگلی که در جنوب شرقی ساری واقع شده است و یک منطقه ی حفاظت شده محسوب می شود. این منطقه جاذبه های بی نظیری را در دل خود جای داده که آبشار اوبن یکی از آن هاست. اوبن در زبان محلی به معنی زیر آب است، این آبشار تمام خزه ای زیبا را بولا هم نامیده اند، ارتفاع آبشار از سطح آزاد در حدود 1700 متر است و آب آن از چشمه های طبیعی که بالاتر از آن قرار دارند تامین می شود، این آب بعد از جاری شدن به شیرین رود، و پس از آن به رودخانه ی تجن سرازیر می شود.
نمای آبشار بر روی خزه های سرسبز بسیار دیدنی است. این منطقه با پوشش گیاهی و جانوری خاصی که دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پوشش گیاهی آن انبوه و متراکم بوده و درختانی مانند راش و ممرز در آن شاخص هستند، از گونه های درختی دیگر می توان به توسکای ییلاقی، بلند مازو و گیلاس وحشی اشاره کرد. همچنین گونه های جانوری آن نیز شامل حیواناتی مانند: پلنگ، گرگ، شغال، مرال، شوکا، خرس قهوه ای، روباه معمولی، تشی، سمور جنگلی و کبک است. اما گونه های جانوری کمیابی مانند: سمندر تاج دار جنوبی نیز در آن دیده شده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/703770/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معاون وزیر آموزش و پرورش:سرانه ورزشی دانش آموزان خراسان رضوی به یک مترمربع افزایش یافت

آمریکا و انگلیس سه بار به مرکز یمن حمله کردند

قوچان‌نژاد: پیاتزا در تیم ملی والیبال ایران اقتدار دارد/ خلا معروف هنوز پر نشده است

موج جدید اعتراضات پرستاران این بار در قم و کاشان

حاشیه شهر بیرجند محروم از سرانه فضای آموزشی!

حسن آبادی:بیش از 1500 مرقع از دورۀ تیموری تا دورۀ معاصر در کتابخانۀ آستان قدس است/ محبوب:اسناد موجود در آستان قدس بیشتر اجتماعی و اقتصادی است تا سیاسی

آتش بی‌احتیاطی گردشگران در غرب گیلان مهار شد

تکنولوژی دانش‌بنیانی برای مقابله با آتش‌سوزی در جنگل‌ها/ پروژه جنگل‌زایی «RFID» کلید خورد

آنچلوتی: تنها یک بار سیگار کشیده‌ام، اما بعد از آن عکس خانه‌ام پر از سیگار شده است!

شناسایی و دستگیری اعضای باند قاچاق سازمان یافته سوخت در خراسان جنوبی

افزایش قابل توجه زائران در مراکز اسکان موقت و اضطراری شهرداری مشهد

سرانه ورزشی دانش آموزان خراسان رضوی به یک مترمربع افزایش یافت

قطع آب شرب بجستانی‌ها، برای جلوگیری از تخریب ریل راه آهن بود

«نقد ترجمه در ایران» به چاپ چهارم رسید

خدمات رسانی اردوی جهادی افغانستانی در مشهد

سعید شریعتی: در روزهای آغاز اعتراضات 96 جوانان ستاد کدام چهره در مشهد جلسه برگزار می‌کردند؟/سخنان نبویان از استناد انداختن دستگاه‌های امنیتی است

نمایش رزمی فرهنگی حدیث پایداری در تربت‌حیدریه+فیلم

(ویدئو) بعد از گریه این بار خنده امیر مقاره خواننده «ماکان بند» اشک همه را درآورد!

سومین سالگرد درگذشت «حاج‌حیدر رحیم‌پور ازغدی» در مشهد برگزار شد

92 محله تهران بازار میوه و تره‌بار ندارد

تبعات درگیری با ایران فاجعه‌بار است

کلاهبرداری یک میلیارد ریالی از طریق لینک جعلی ثنا در سبزوار

بار دیگر تظاهرات علیه نتانیاهو به خشونت کشیده شد/ بازداشت شماری از معترضان

این زن افغان با به دنیا آوردن نوزادی 4 پا همه را حیرت‌زده کرد!

کاظمی: امروز با دانش آموزانی مواجهیم که فاصله زیادی با انتظار سند تحول بنیادین دارند

تشکیل 46 پرونده تخلف برای واحد‌های صنفی حاجی آباد

سه عنوان پهلوانان جوان خراسان شمالی در مسابقات قهرمانی کشور

درخشش اسب‌های خراسان شمالی در آق قلا

کسب رتبه نخست جشنواره هنرجوی برتر توسط هنرجوی خراسان شمالی

پایان فعالیت تابستانی استخر روباز پارک ملت مشهد

پایان فعالیت تابستانی استخر روباز پارک ملت مشهد/ 76 روز فعالیت شاد برای شهروندان مشهدی

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور خبر داد؛ صنعتی سازی 70 مدرسه در استان خراسان رضوی

تحلیلگر آمریکایی: تبعات درگیری با ایران فاجعه‌بار است

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان ؛اشغال 70 درصدی کلیه ظرفیت‌های اقامتی مشهد در دهه پایانی صفر

اورژانس مشهد بیش از 14 هزار ماموریت انجام داد

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: تعاون راه حل نجات اقتصاد کشور است

برخورد 2 خودرو در مسیر تربت حیدریه- مشهد هفت مصدوم برجا گذاشت

انجام بیش از هزار ماموریت توسط اورژانس سبزوار

برنامه درسی مدارس خشک و استعدادکش هستند

وزیر آموزش و پرورش: برنامه های درسی مدارس استعدادکُش هستند

امسال فعالیت 20 نمایندگی خبرگزاری ایمنا در استان ها آغاز می شود

پیشرفت 70 درصدی 4 کیلومتر نخست پروژه محور شهداد به نهبندان

400 اثر به دبیرخانه جشنواره ملی شعر آیینی ابن حسام خوسفی ارسال شد

هزینه‌های عمره مفرده اعلام شد

مهار آتش سوزی در بیش از یک هکتار اراضی جنگلی لیسار

کلاهبرداری یک میلیارد ریالی از طریق لینک جعلی ثنا در سبزوار

خراسان رضوی دارای 15 هزار و 338 تعاونی ثبت شده‌است

موافقت اداره کل حفظ آثار برای تدفین شهدای گمنام در دانشگاه قوچان

اسکان 6 میلیون و 100 هزار نفر شب در مشهد

دنای تصادفی چندین بار خارج از ایران‌خودرو جوش‌کاری شده بود