پیام خراسان

آخرين مطالب

همه چیز درباره سریال زیر بیرق بهشت Under the Banner of Heaven مقالات

همه چیز درباره سریال زیر بیرق بهشت Under the Banner of Heaven
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - سریال «زیر بیرق بهشت/ Under the Banner of Heaven» داستان کارآگاهی با ایمان را دنبال می‌کند که ایمان او در طول تحقیق در مورد یک قتل بی‌رحمانه که با کلیسا مرتبط است، به آزمایش گذاشته خواهد شد.
مینی سریال «زیر بیرق بهشت» یکی از جدیدترین سریال‌های مذهبی و درباره مورمونیسم است که داستین لنس بلک آن را ساخت، از یک کتاب جنایی پرفروش مبتنی واقعیت به همین نام از جان کراکائر اقتباس شده، در مورد قتل هولناک برندا رایت لفرتی و دختر کوچکش در دهه‌ی 1980 است که مردم یک شهر مورمون نشین کوچک و آرام را در شوک فرو برد.
مینی سریال «زیر بیرق بهشت» به عنوان یکی از نادیده گرفته شده‌ترین و بی سروصداترین مینی سریال‌های باکیفیت اخیر در مورد بررسی قتل یک زن مورمون و نوزادش از دریچه نگاه یک کارآگاه مورمون است که باعث می‌شود اعتقادات مذهبی اش به چالش کشیده شوند.

پیام خراسان

داستین لنس بلک که در 2009 برای فیلم «میلک» برنده جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی شد، می‌گوید: «تجربه خواندن کتاب برای من بسیار منحصربه‌فرد بود. اول‌ازهمه، به‌عنوان یک مورمون یا فردی که در خانواده‌ای مورمون بزرگ شد، موضوع «زیر بیرق بهشت» فوق‌العاده نگران‌کننده و روشنگر بود، چون تاریخچه‌ای بود که از من پنهان کرده بودند، تاریخچه‌ای که از خیلی مورمون‌ها پنهان شده بود.
بااین‌حال، به‌عنوان یک خواننده، تجربه‌ای بسیار منحصربه‌فرد بود و فکر می‌کنم به همین دلیل است که مردم کتاب را بلعیدند و آن را دوست داشتند، چون خواننده اجازه ندارد منفعل باشد. از او خواسته می‌شود با کنار هم قرار دادن ارتباطات بین گذشته مورمون‌ها و جنایت سال 1984 فعال باشد. تمایل داشتم سریالی بسازم که در آن لازم باشد تماشاگر به همان اندازه فعال و درگیر باشد. وقتی کتاب را می‌خواندم، احساس می‌کردم در تحقیقات در کنار جان کراکائر و شانه‌به‌شانه او هم هستم.»
بیشتر بخوانید همه‌چیز درباره مینی سریال عشق و مرگ Love And Death همه چیز درباره مینی سریال دِس DES همه چیز درباره «گلادیاتور 2 Gladiator II»؛ بازیگر گلادیاتور کیست؟

پیام خراسان

کتاب «زیر بیرق بهشت» بر روی دو خط داستانی قتل برندا و اریکا لافرتی و تاریخ مورمون‌ها تمرکز دارد. نویسندگان این سریال، سعی کرده‌اند با اضافه کردن جب پایری و خانواده‌اش، نشان بدهند که چه بلایی ممکن است سر یک نفر و اعتقاداتش بیافتد وقتی می‌بیند افرادی به واسطه آن، دیوانه می‌شوند. اما از طرفی، نویسندگان خواستند که به کتاب پایبند باشند و همین، سبب شد که ما شاهد جزئیات و توضیحات فراوانی در سریال باشیم که سبب می‌شود مخاطب تا حد زیادی درگیر داستان بشود.

پیام خراسان

این سریال همچون کتاب، سریال هم لابه‌لای داستان اصلی خود، به سراغ داستان شکل‌گیری کلیسای عیسی مسیح قدیسان آخرالزمان توسط جوزف اسمیت در سال 1830 می‌رود و تلاش می‌کند بین آن ماجرا و دو قتلی که در دهه‌ی 1980 رخ داده‌اند، ارتباطی پیدا کند. خیلی زود معلوم می‌شود که ظهور بنیادگرایی در مورمونیسم که کراکائر آن را «مذهب اصلی آمریکا» می‌نامد، خطرناک‌تر از هرچیز دیگری است که تصور می‌شود.
«زیر بیرق بهشت» با قتل برندا آغاز می‌شود و هم‌زمان که پایر و تابا کار خود را انجام می‌دهند، از فلاش‌بک‌ها استفاده می‌کند که به سریال اجازه می‌دهد زندگی زن جوان را درحالی‌که رؤیا‌های خود را برای کار به‌عنوان یک مجری خبر پی می‌گیرد و ازدواج با عضوی از یک خانواده مورمون معروف در منطقه، دنبال کند.

پیام خراسان

نه کتاب و نه سوژه مینی سریال، بلکه این اندرو گارفیلد بود که توجه بسیاری را به سوی این مینی سریال جلب کرد. اندرو گارفیلد نقش جب پایر را بازی کرده است که عضو ارشد کلیسا قدیسان آخرالزمان به‌نام LDS است که به کلیسا و خانواده‌اش متعهد است. بااین‌حال، مواجه شدن پایر با این قتل باعث زیر سؤال رفتن برخی از این تعالیم کلیسا شده است.

پیام خراسان

با توجه به پیرنگ داستان، او در نقش یک پدر و یک کارآگاه بازی می‌کرد و برای بسیاری کنجکاوی برانگیز بود. اندرو گارفیلد را با نقش جوانی می‌شناسند که انگار بغضی در گلویش گیر کرده و یک نا امید عاشق است! گارفیلد حال نقش یک مورمون را دارد که به لطف پرونده قتل، به اعتقاداتش شک می‌کند. او از شروع تا پایان، درگیر یک جنون و گیر افتادن بین دوراهی است و این را به خوبی در چهره و بازی‌اش نشان می‌دهد.
دیزی ادگار جونز نیز نقش برندا را بازی کرده که یک زن جوان و قربانی قتل است. طرفداران داستان‌های جنایی واقعی از داستان پیچیده و جامعی که رفته رفته مخاطب را در خود غرق می‌کند لذت برده اند.

پیام خراسان

از موسیقی متن پست راک جف آمنت گیتاریست بگیرید تا فیلمبرداری، حتی تدوین نیز مخاطب را بیشتر از قبل درگیر داستان می‌کند. از این لحاظ، این موضوع به شدت قابل تقدیر است که کارگردانان تنها به داستان، برای روایت فیلم بسنده نکرده‌اند و از تمامی ابزار و امکاناتی که داشتند، استفاده کرده‌اند. درخشان‌ترین بخش سریال در فرم، لحظات پایانی آن است. تدوین فوق العاده جاستین لیهنس توانست سه خط موازی داستان را در کنار هم قرار بدهد و مخاطب را برای بخش پایانی قصه آماده کند.
بازیگری محشر، کارگردانی بسیار خوب و روایت چالش برانگیز، نشان داد «زیر بیرق بهشت» چیزی فراتر از «یک مینی سریال جنایی با بازی اندرو گارفیلد» است، اما باز هم احساس می‌شود که از تمامی پتانسیل‌هایی که دارد به درستی استفاده نمی‌کند و همیشه این احساس وجود دارد که یک چیزی در اینجا کم است. این مینی سریال 8 قسمتی از 28 آوریل 2022 از اف‌ایکس هولو پخش شد.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/704055/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ثبت نام متقاضیان سفر حج عمره در خراسان شمالی آغاز خواهد شد

9 فارغ التحصیل دانشکده پزشکی بجنورد درآزمون دستیاری پذیرفته شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش:سرانه ورزشی دانش آموزان خراسان رضوی به یک مترمربع افزایش یافت

آمریکا و انگلیس سه بار به مرکز یمن حمله کردند

قوچان‌نژاد: پیاتزا در تیم ملی والیبال ایران اقتدار دارد/ خلا معروف هنوز پر نشده است

موج جدید اعتراضات پرستاران این بار در قم و کاشان

حاشیه شهر بیرجند محروم از سرانه فضای آموزشی!

حسن آبادی:بیش از 1500 مرقع از دورۀ تیموری تا دورۀ معاصر در کتابخانۀ آستان قدس است/ محبوب:اسناد موجود در آستان قدس بیشتر اجتماعی و اقتصادی است تا سیاسی

آتش بی‌احتیاطی گردشگران در غرب گیلان مهار شد

تکنولوژی دانش‌بنیانی برای مقابله با آتش‌سوزی در جنگل‌ها/ پروژه جنگل‌زایی «RFID» کلید خورد

آنچلوتی: تنها یک بار سیگار کشیده‌ام، اما بعد از آن عکس خانه‌ام پر از سیگار شده است!

شناسایی و دستگیری اعضای باند قاچاق سازمان یافته سوخت در خراسان جنوبی

افزایش قابل توجه زائران در مراکز اسکان موقت و اضطراری شهرداری مشهد

سرانه ورزشی دانش آموزان خراسان رضوی به یک مترمربع افزایش یافت

قطع آب شرب بجستانی‌ها، برای جلوگیری از تخریب ریل راه آهن بود

«نقد ترجمه در ایران» به چاپ چهارم رسید

خدمات رسانی اردوی جهادی افغانستانی در مشهد

سعید شریعتی: در روزهای آغاز اعتراضات 96 جوانان ستاد کدام چهره در مشهد جلسه برگزار می‌کردند؟/سخنان نبویان از استناد انداختن دستگاه‌های امنیتی است

نمایش رزمی فرهنگی حدیث پایداری در تربت‌حیدریه+فیلم

(ویدئو) بعد از گریه این بار خنده امیر مقاره خواننده «ماکان بند» اشک همه را درآورد!

سومین سالگرد درگذشت «حاج‌حیدر رحیم‌پور ازغدی» در مشهد برگزار شد

92 محله تهران بازار میوه و تره‌بار ندارد

تبعات درگیری با ایران فاجعه‌بار است

کلاهبرداری یک میلیارد ریالی از طریق لینک جعلی ثنا در سبزوار

بار دیگر تظاهرات علیه نتانیاهو به خشونت کشیده شد/ بازداشت شماری از معترضان

این زن افغان با به دنیا آوردن نوزادی 4 پا همه را حیرت‌زده کرد!

کاظمی: امروز با دانش آموزانی مواجهیم که فاصله زیادی با انتظار سند تحول بنیادین دارند

تشکیل 46 پرونده تخلف برای واحد‌های صنفی حاجی آباد

سه عنوان پهلوانان جوان خراسان شمالی در مسابقات قهرمانی کشور

درخشش اسب‌های خراسان شمالی در آق قلا

کسب رتبه نخست جشنواره هنرجوی برتر توسط هنرجوی خراسان شمالی

پایان فعالیت تابستانی استخر روباز پارک ملت مشهد

پایان فعالیت تابستانی استخر روباز پارک ملت مشهد/ 76 روز فعالیت شاد برای شهروندان مشهدی

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور خبر داد؛ صنعتی سازی 70 مدرسه در استان خراسان رضوی

تحلیلگر آمریکایی: تبعات درگیری با ایران فاجعه‌بار است

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان ؛اشغال 70 درصدی کلیه ظرفیت‌های اقامتی مشهد در دهه پایانی صفر

اورژانس مشهد بیش از 14 هزار ماموریت انجام داد

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: تعاون راه حل نجات اقتصاد کشور است

برخورد 2 خودرو در مسیر تربت حیدریه- مشهد هفت مصدوم برجا گذاشت

انجام بیش از هزار ماموریت توسط اورژانس سبزوار

برنامه درسی مدارس خشک و استعدادکش هستند

وزیر آموزش و پرورش: برنامه های درسی مدارس استعدادکُش هستند

امسال فعالیت 20 نمایندگی خبرگزاری ایمنا در استان ها آغاز می شود

پیشرفت 70 درصدی 4 کیلومتر نخست پروژه محور شهداد به نهبندان

400 اثر به دبیرخانه جشنواره ملی شعر آیینی ابن حسام خوسفی ارسال شد

هزینه‌های عمره مفرده اعلام شد

مهار آتش سوزی در بیش از یک هکتار اراضی جنگلی لیسار

کلاهبرداری یک میلیارد ریالی از طریق لینک جعلی ثنا در سبزوار

خراسان رضوی دارای 15 هزار و 338 تعاونی ثبت شده‌است

موافقت اداره کل حفظ آثار برای تدفین شهدای گمنام در دانشگاه قوچان