پیام خراسان

آخرين مطالب

◄ مصائب نوسازی ناوگان حمل بار بدون حذف کامیون های فرسوده از چرخه حمل و نقل اجتماعي

◄ مصائب نوسازی ناوگان حمل بار بدون حذف کامیون های فرسوده از چرخه حمل و نقل
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - تین نیوز |
یک کارشناس حمل و نقل گفت: مسئولان حمل و نقل جاده ای کشور لازم است به این موضوع توجه کنند که ساختار ناوگان باری کشور ما با کشور های توسعه یافته تفاوت بسیار دارد.
به گزارش تین نیوز، علی اکبر عادلی افزود: در کشور ما رانندگان مالک بیش از 85 درصد ناوگان باری هستند و نوسازی ناوگان به راحتی امکان پذیر نیست چون رانندگان به صورت انفرادی قادر به خرید و تعویض کامیون و یا کشنده خود نیستند.
وی به خبرنگار ما در مورد دلایل این موضوع گفت: اولا رانندگان خود مالک از نظر مالی توانایی لازم را ندارند ثانیا حتی اگر بودجه خرید هم داشته باشند با روش ثبت سفارش و واردات آشنایی کامل ندارند.
عادلی عنوان کرد: با بخشنامه های مربوط به واردات ناوگان باری، معلوم نیست چه کسانی متولی واردات کامیون و توزیع آنها بین رانندگان هستند.
وی افزود: در گذشته یک بار این شیوه اجرا شد و به شرکت های حمل و نقل بین المللی اجازه ورود کشنده داده شد اما پس از مدتی شرکت ها، کشنده ها را به راننده ها فروختند.
این کارشناس ادامه داد: در حمل و نقل جاده ای کشورهای توسعه یافته، برعکس کشور ما، مالکیت و یا اجاره 85 درصد ناوگان، متعلق به شرکت ها است و از رانندگان استخدامی برای هدایت ناوگان استفاده می کنند.
وی تاکید کرد: در این کشور ها، رانندگان نقشی در مدیریت بهره برداری و نگهداری ناوگان ندارند.
عادلی گفت: با این شرح کوتاه می خواستم به ابهامات زیر پاسخ داه شود.
1- سرمایه گذار ناوگان چه کسانی هستند؟
2- مجوز ورود به چه کسانی و تحت چه عنوان داده می شود؟ 
3- اگر مجوز واردات به صورت انبوه و یا مرحله ای صادر می شود، نحوه توزیع کامیون یا کشنده ها به چه صورت خواهد بود.
4- رانندگان خود مالکی که توانایی مالی ندارند، سرمایه گذاران با چه شرایطی کامیون یا کشنده را به راننده ها واگذار می کنند. 
5- نوسازی ناوگان به این معنی نیست که ناوگان فرسوده همچنان در چرخه حمل و نقل باشند و ایمنی جاده ها را در معرض خطر قرار دهند.
6- نوسازی و جایگزینی باید درست انجام گیرد نه این که وسیله تقلیه باری یا مسافری فرسوده از حیز انتفاع خارج نشود و هم چنان با تفکیک مسیر فعالیت در عرصه حمل و نقل جاده ای مورد استفاده قرار گیرند.
7- این چه نوع نوسازی است که حمل و نقل جاده ای ورودی داشته باشد ولی آن معلوم نباشد.
8- آیا با واردات و افزایش ناوگان، فکری به حال ضریب اشغال بار و مسافر شده است.
9- سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای چه برنامه ای برای تبدیل ناوگان خود مالکی به شرکت های مالک تدارک دیده است و تا کی می خواهد با سیاست خود مالکی حمل و نقل جاده ای بار را مدیریت کند. 
10- سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با چه معیاری تشخیص داده است که فقط باید کشنده یا کامیون وارد شود؟
11- در همه کشور ها تعداد ناوگان، ساختار ونوع کاربری آنها را بر اساس حجم و وزن تولیدات داخلی یا واردات و نوع کالا در کوتاه ، میان و بلند مدت برآورد می کنند. حمل و نقل جاده ای کشور ما چگونه تشخیص داده است که فقط کشنده و یا کامیون باید وارد شود.
12- آیا اگر تعداد تریلی ها و یا کامیون ها با وجود عدم اسقاط وسایل نقلیه قدیمی به ناوگان موجود اضافه شود، آینده نگری شده است که در صورت نبود بار چه اتفاقی رخ می دهد؟

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/802440/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جدال مدعیان لیگ ووشو برای نیمه نهایی

نبرد مدعیان برای حضور در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر ووشو

جدال مدعیان لیگ برتر ووشو برای صعود به نیمه نهایی

آغاز دیدار رئیس دستگاه قضا با اقشار مختلف مردم گیلان

پژوهشگر سال حوزه علمیه خراسان انتخاب شد

برگزاری پاتوق ایده و پژوهش در باشگاه فیلم رویش

دور برگشت لیگ ووشو آقایان با جدال مدعیان برای حضور در مرحله نیمه نهایی

خروج سامانه ناپایدار جوی از خراسان‌ رضوی

راز وحشتناک ناپدید شدن دختربچه 13 ساله فاششد!

راز زیبایی زنان ژاپنی با قدمت هزاران سال

راز دردهای کمرتان را بشناسید

راز زیبایی زنان ژاپنی کشف شد

ثبت‌نام حج تمتع1403 در کرمانشاه آغاز شد + جزئیات و نحوه ثبت‌نام

راز وحشتناک ناپدید شدن دختربچه 13 ساله فاش شد!

آغاز ثبت‌نام حج تمتع از 20 دی

طلاق بخاطر مقایسه با مادرشوهر

قاضی‌القضات: مشکلات زیاد است/ باید به موضوعات، بصورت همه‌جانبه بنگریم

سازمان حج و زیارت کرمانشاه : آغاز ثبت نام حج تمتع در کرمانشاه

ظرفیت حج تمتع آذربایجان غربی افزایش یافت: خبر خوش سازمان حج و زیارت

سازمان حج و زیارت : ثبت نام کاروان‌های حج اهل سنت آغاز می‌شود

راز دردهای کمر خود را بشناسید

دکتر یونسی بر ارائه خدمات درمانی ارزان و کامل به شهروندان تاکید کرد

اعلام ویژه‌برنامه‌های ولادت امام جواد (ع) در مشهد

تداوم هوای قابل قبول در مشهد

بازسازی صحنه قتل جوان 27 ساله در بولوار حر مشهد

مادر شهید حیدری آسمانی شد

جدیدترین قیمت میوه و تره بار امروز چهارشنبه 19 دی 1403

24 زندانی از زندان مرکزی مشهد آزاد شدند

همایش کشوری دختران انقلاب در خواف برگزار می‌شود

وضعیت بد دو کاروانسرای ارزشمند تاریخی در سبزوار

موتور سوار گوشی قاپ دستگیر شد

◄ بیمه‌ ها زیر بار پوشش شناورهای ایرانی نمی روند/ نوسازی را در پیش داریم

برگزاری هشتمین نشست هم‌اندیشی «ریشه‌یابی تورم و نقش انتظارات تورمی در اقتصاد ایران»؛ در دانشگاه فردوسی

توان‌افزایی، محور اقتدار پلیس هوشمند برای پاسخگویی و رفع دغدغه‌های مردم است

ضرر کشاورزان تایبادی از قطعی برق چاه‌های کشاورزی

ضرورت رعایت اصل شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی در گزینش‌ها

پیش بینی آب و هوای ایران امروز 19 دی / وضعیت هوای اصفهان، تهران، مشهد، اهواز + دمای دقیق

چهارشنبه‌های صنعتی استاندار قزوین این‌بار در شهرک کاسپین

بازدید معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی از نوار مرزی هنگ سرخس+ تصاویر

تشکیل ستاد استانی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در خراسان رضوی

راز جسد رهاشده در بیابان‌های مشهد؛ مردی که در صندلی عقب پراید پیدا شد

رونمایی از واحد مانیتورینگ کنتورهای هوشمند چاه‌های قوچان

راه‌اندازی هفت نیروگاه خورشیدی تا پیک بار سال اینده

دلش دریا بود

اعطای تسهیلات فرزندآوری، ازدواج و ودیعه مسکن اولویت شبکه بانکی خراسان رضوی است

قضاوت داوران جوان خوشابی در مسابقات فوتسال لیگ برتر بزرگسالان خراسان رضوی

نشست تخصصی بازخوانی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در مشهد برگزار شد

تقدیر از اداره کل محیط زیست خراسان رضوی به عنوان دستگاه اجرایی برتر

حکم بازداشت یون سوک یول برای دومین بار تأیید شد

شاعر افغانستانی سفرنامه رضا امیرخانی از کشورش را صوتی کرد