بنتلی دیگر تعداد فروش خود را اعلام نمیکند! راز استراتژی جدید لوکسساز بریتانیایی
اجتماعي
بزرگنمايي:
پیام خراسان - شرکت بنتلی اعلام کرد که دیگر آمار فروش خود را منتشر نخواهد کرد، تصمیمی که نشان از تمرکز این برند بر ارزشگذاری لوکستر بهجای افزایش تعداد فروش دارد.
بنتلی خودروساز لوکس بریتانیایی، در سال 2024 با کاهش تقاضا در بازار جهانی، پایینترین درآمد سالانه خود را از زمان همهگیری کووید-19 در سال 2020 گزارش کرد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
با این حال، این شرکت اعلام کرد که استراتژی خود را بر «ارزش بهجای حجم فروش» متمرکز کرده است، بهطوری که درآمد به ازای هر خودرو 10 درصد نسبت به سال 2023 افزایش یافته است. بنتلی، که زیرمجموعه گروه خودروسازی فولکسواگن محسوب میشود، در سال 2024 سود عملیاتی 373 میلیون یورویی (معادل 407 میلیون دلار) را ثبت کرد که نسبت به سود 589 میلیون یورویی سال قبل، کاهش 37 درصدی را نشان میدهد. درآمد این شرکت نیز با 10 درصد افت، از 2.938 میلیارد یورو در سال 2023 به 2.648 میلیارد یورو رسید.
تمرکز بر سفارشیسازی و افزایش حاشیه سود
فرانک-استفن والیزر، مدیرعامل بنتلی تاکید کرد: این شرکت دیگر تعداد خودروهای فروختهشده را بهطور عمومی اعلام نخواهد کرد. با این حال، وی اشاره کرد که درآمد به ازای هر خودرو به بالاترین سطح خود رسیده است، چراکه مشتریان سطح بالا همچنان سرمایهگذاری بیشتری در ویژگیهای سفارشی انجام میدهند که باعث افزایش چشمگیر قیمت و حاشیه سود بنتلی شده است.
والیزر در این خصوص گفت: «این یک نشانه کاملاً واضح است که ما ارزش را بر حجم فروش ترجیح میدهیم.»
یکی از نمونههای بارز این رویکرد، نسخه محدودی از یک خودروی بنتلی با رنگ خاص رزگلد است که در طراحی داخلی آن، 210 گرم طلای 18 عیار سهبعدی چاپشده بهعنوان نقاط لمسی کلیدی برای راننده بهکار رفته است.
چالش بازار چین و تاثیر تعرفههای احتمالی آمریکا
والیزر همچنین به چالشهای بازار لوکس در چین، بهعنوان یکی از بازارهای کلیدی بنتلی، اشاره کرد و آن را «بسیار دشوار» توصیف کرد.
یان-هنریک لافرنز، مدیر مالی بنتلی نیز اعلام کرد: در صورت اجرای تعرفه 25 درصدی بر واردات خودرو از سوی دونالد ترامپ، رئیسجمهور احتمالی آینده آمریکا، این هزینه مستقیما به مشتریان منتقل خواهد شد. وی تاکید کرد: «ما در حال بررسی سناریوهای مختلف برای مدیریت این موضوع هستیم، اما در نهایت این هزینه به مصرفکننده تحمیل خواهد شد.»
با این حال، به گفته لافرنز، نوسانات اخیر بازار سهام و نگرانی سرمایهگذاران از احتمال رکود اقتصادی در ایالات متحده تاکنون تأثیری بر سفارشات بنتلی نداشته است. وی در این باره افزود: «ما هنوز این اثرات را در دفتر سفارشات مشاهده نکردهایم.»
برنامههای الکتریکیسازی بنتلی
بنتلی قصد دارد نخستین خودروی الکتریکی خود را در سال 2026 معرفی کند. این شرکت همچنین برنامهریزی کرده است که هر سال یک مدل الکتریکی یا هیبریدی جدید روانه بازار کند و تا سال 2035 بهطور کامل به تولید خودروهای الکتریکی روی آورد.
-
چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۳:۴۱
-
۱۲ بازديد
-

-
پیام خراسان
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/836091/